Graficzny nagłówek podstrony

O projekcie

Źródła finansowania

Cel projektu

Grupa docelowa

Opis projektu

Przedmiot projektu

Lokalizacja

Planowane rezultaty projektu

Terminy realizacji projektu

 

Źródła finansowania

Projekt uzyskał dofinansowanie w wysokości 40% z Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego, działanie 1.4. Wsparcie przedsięwzięć powiązanych z Regionalną Strategią Innowacji.

EFRR – WRPO 4 235 566,66
Środki własne – wydatki kwalifikowane 6 353 350,00
Środki własne – wydatki niekwalifikowane 2 520 821,66
RAZEM 13 109 738,32

 

Cel projektu

Głównym celem projektu jest wzmocnienie leszczyńskiej sieci instytucji otoczenia biznesu poprzez utworzenie Inkubatora Przedsiębiorczości w Lesznie, który zapewni odpowiednią bazę materialną i programową dla rozwoju firm.

Jego realizacji służyć będą następujące cele operacyjne:
1. Podniesienie poziomu przedsiębiorczości,
2. Dostęp do kompleksowych usług świadczonych w jednym miejscu,
3. Wsparcie studentów i absolwentów – zapobieganie ich odpływowi,
4. Budowa i rozwój infrastruktury wspierającej przedsiębiorczość,
5. Tworzenie nowych miejsc pracy,
6. Wzrost liczby nowych przedsiębiorstw oraz rozwój istniejących,
7. Współpraca między lokalnymi uczelniami, firmami i lokalnymi władzami.

Kierunki działalności Inkubatora będą się koncentrować na:
1. Preinkubacji, czyli promocja przedsiębiorczości, pomoc w rozpoczęciu działalności gospodarczej poprzez m.in. szkolenia i doradztwo.
2. Inkubacji, to znaczy wsparciu od momentu założenia firmy do uzyskania przez nią dojrzałości w doradztwie, szkoeniu, infrastrukturze.
3. Rozwoju dojrzałych firm, czyli polepszenie jakości i komplementarności usług okołobiznesowych w celu aktywizacji MSP.
4. Promocji gospodarczej, tzn. pozyskiwaniu inwestorów i tworzeniu właściwej masy krytycznej obszaru

 

Grupa docelowa

1. nowo powstałe przedsiębiorstwa (mikro i małe), prowadzą działalność krócej niż rok,
2. podmioty świadczące usługi dla biznesu,
3. przedsiębiorstwa o dużym potencjale wzrostu lub planujące wdrożenie innowacji (działają dłużej niż 1 rok)

 

Opis projektu

 

Przedmiot projektu

1. Budowa inkubatora o łącznej pow. 3245,8 m2, w tym użytkowej 2108,05 m2 :
- budynek biurowy (1624,3 m2)
- budynek produkcyjno-magazynowy (1621,5 m2).

 

Lokalizacja

Inkubator zostanie zbudowany w strefie inwestycyjnej I.D.E.A. z doskonałym dojazdem do drogi krajowej nr 5, docelowo do drogi szybkiego ruchu S5 (2014).

Obecnie w tym rejonie realizowane są 3 projekty poprawiające infrastrukturę:
1. Budowa ulicy Geodetów łączącej drogę krajową nr 5 ze strefą
2. Uzbrojenie w infrastrukturę techniczną (sieć kanalizacji deszczowej, kanalizacji sanitarnej, sieć wodociągowa, droga, oświetlenie uliczne)
3. Inkubator Przedsiębiorczości

1. Budynek biurowy

-biura pod wynajem

L.p.

Nr

 

Pow. w m2

1

112

biuro -4

14,40

2

114

biuro -5

22,80

3

115

biuro -6

22,60

4

204

biuro 7

22,00

5

205

biuro 8

22,50

6

206

biuro 9

22,50

7

207

biuro 10

22,50

8

208

biuro 11

22,50

9

209

biuro 12

22,50

10

210

biuro 13

23,00

11

211

biuro 14

16,70

12

212

biuro 15

22,70

13

213

biuro 16

23,30

14

214

biuro 17

16,80

15

215

biuro 18

22,70

16

216

biuro 19

23,70

17

217

biuro 20

23,50

18

218

biuro 21

23,90

19

219

biuro 22

24,00

20

220

biuro 23

24,00

21

221

biuro 24

23,20

22

222

biuro 25

19,50

23

225

biuro 26

16,60

24

228

biuro 27

18,70

25

229

biuro 28

17,10

 
- duża sala konferencyjna na 100 os. (lub 2 x 50 os) oraz 2 małe sale i kuchenki
- bufet z zapleczem oraz sala konsumpcyjna o pow. 149,95 m2
- biura Inkubatora
- pomieszczenie ksero i serwerownia,
- recepcja.

 

2. Budynek produkcyjno-magazynowy

- biura pod wynajem

L.p.

Nr

 

Pow. w m2

26

102

biuro 1/29

20,20

27

103

biuro 2/30

12,90

28

104

biuro 3/31

12,20

29

105

biuro 4/32

11,40

30

106

biuro 5/33

11,80

31

107

biuro 6/34

17,60

 

- pomieszczenia produkcyjno-magazynowe pod wynajem

L.p.

Nr

 

Pow. w m2

1

109

hala 1

90,00

2

110

hala 2

36,80

3

114

hala 3

68,40

4

127

hala 4

58,60

5

128

hala 5

59,60

6

129

hala 6

59,60

7

130

hala 7

59,60

8

131

hala 8

58,40

9

132

hala 9

40,80

10

133

hala 10

59,60

11

134

hala 11

59,60

12

135

hala 12

69,30

13

136

hala 13

62,20

14

137

hala 14

33,50

15

138

hala 15

41,00

16

139

hala 16

86,30

17

140

magazyn 1

16,50

18

141

magazyn 2

17,00

19

142

magazyn 3

16,50


- zaplecze socjalne

2. Wyposażenie inkubatora w niezbędne meble i sprzęt:
33 środki trwałe:

9 zestawów meblowych ( administracja, sale narad, sala konferencyjna, biura pod wynajem, hol, recepcja, kuchnie, sala konsumpcyjna, pomieszczenia magazynowo- produkcyjne),
15 zestawów komputerowych,
2 zestawy sprzętu komputerowo-biurowego,
2 zestawy audiowizualne,
1 serwerownia,
1 centrala telefoniczna,
1 zestaw wyposażenia sanitariatów.

3. Szkolenie kadry inkubatora.
Projekt przewiduje zatrudnienie w 2012 roku 3 osób: dyrektora, stanowisko ds. organizacyjno-administracyjnych, stanowisko ds. promocji i rozwoju. Osoby te przejdą przeszkolenie w pierwszej połowie 2012 roku.

 

Planowane rezultaty projektu

Jednym z rezultatów projektu będzie liczba nowych usług:
1. Doradcze (biznesplany, pozyskiwanie funduszy, prawo, marketing, zarządzanie, transfer technologii)
2. Finansowe (fundusze poręczeń kredytowych, pożyczkowych, oferty banków i in. instytucji),
3. Proinnowacyjne (wstępny audyt technologiczny, konsultacje związane z transferem technologii),
4. Informacyjne (komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna),
5. Szkoleniowe (finanse, PR, marketing, negocjacje, komunikacja),
6. Środowiskowe (konsultacje, seminaria o decyzjach środowiskowych, raport oddziaływania na środowisko),
7. Inkubacja (wynajem częściowo wyposażonych pomieszczeń, dostęp do linii telefonicznej, Internetu, obsługi pocztowej, bufetu, sali konferencyjnych, ksero).

Liczba nowych/ ulepszonych usług dla przedsiębiorców – 7
Liczba nowych utworzonych miejsc pracy 1-3

 

Terminy realizacji projektu:

14.06.2010.- 29.09.2012
Rozpoczęcie procedury wyboru dostawcy 04.10.2010
Rozpoczęcie rzeczowej realizacji projektu 25.11.2010
Rozpoczęcie finansowej realizacji projektu 03.01.2011

Zakończenie rzeczowej realizacji projektu 29.06.2012
Zakończenie finansowej realizacji projektu 28.09.2012

Budowa i wyposażenie: 25.10.2010 – 29.06.2012
Szkolenie pracowników: 02.04.2012 – 29.06.2012.

 

 

Opublikował: kontakt: ostatnia zmiana:
0 Koszyk