O projekcie
Źródła finansowania
Cel projektu
Grupa docelowa
Opis projektu
Przedmiot projektu
Lokalizacja
Planowane rezultaty projektu
Terminy realizacji projektu
Źródła finansowania
Projekt uzyskał dofinansowanie w wysokości 40% z Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego, działanie 1.4. Wsparcie przedsięwzięć powiązanych z Regionalną Strategią Innowacji.
EFRR – WRPO 4 235 566,66
Środki własne – wydatki kwalifikowane 6 353 350,00
Środki własne – wydatki niekwalifikowane 2 520 821,66
RAZEM 13 109 738,32
Cel projektu
Głównym celem projektu jest wzmocnienie leszczyńskiej sieci instytucji otoczenia biznesu poprzez utworzenie Inkubatora Przedsiębiorczości w Lesznie, który zapewni odpowiednią bazę materialną i programową dla rozwoju firm.
Jego realizacji służyć będą następujące cele operacyjne:
1. Podniesienie poziomu przedsiębiorczości,
2. Dostęp do kompleksowych usług świadczonych w jednym miejscu,
3. Wsparcie studentów i absolwentów – zapobieganie ich odpływowi,
4. Budowa i rozwój infrastruktury wspierającej przedsiębiorczość,
5. Tworzenie nowych miejsc pracy,
6. Wzrost liczby nowych przedsiębiorstw oraz rozwój istniejących,
7. Współpraca między lokalnymi uczelniami, firmami i lokalnymi władzami.
Kierunki działalności Inkubatora będą się koncentrować na:
1. Preinkubacji, czyli promocja przedsiębiorczości, pomoc w rozpoczęciu działalności gospodarczej poprzez m.in. szkolenia i doradztwo.
2. Inkubacji, to znaczy wsparciu od momentu założenia firmy do uzyskania przez nią dojrzałości w doradztwie, szkoeniu, infrastrukturze.
3. Rozwoju dojrzałych firm, czyli polepszenie jakości i komplementarności usług okołobiznesowych w celu aktywizacji MSP.
4. Promocji gospodarczej, tzn. pozyskiwaniu inwestorów i tworzeniu właściwej masy krytycznej obszaru
Grupa docelowa
1. nowo powstałe przedsiębiorstwa (mikro i małe), prowadzą działalność krócej niż rok,
2. podmioty świadczące usługi dla biznesu,
3. przedsiębiorstwa o dużym potencjale wzrostu lub planujące wdrożenie innowacji (działają dłużej niż 1 rok)
Opis projektu
Przedmiot projektu
1. Budowa inkubatora o łącznej pow. 3245,8 m2, w tym użytkowej 2108,05 m2 :
- budynek biurowy (1624,3 m2)
- budynek produkcyjno-magazynowy (1621,5 m2).
Lokalizacja
Inkubator zostanie zbudowany w strefie inwestycyjnej I.D.E.A. z doskonałym dojazdem do drogi krajowej nr 5, docelowo do drogi szybkiego ruchu S5 (2014).
Obecnie w tym rejonie realizowane są 3 projekty poprawiające infrastrukturę:
1. Budowa ulicy Geodetów łączącej drogę krajową nr 5 ze strefą
2. Uzbrojenie w infrastrukturę techniczną (sieć kanalizacji deszczowej, kanalizacji sanitarnej, sieć wodociągowa, droga, oświetlenie uliczne)
3. Inkubator Przedsiębiorczości
1. Budynek biurowy
-biura pod wynajem
L.p. |
Nr |
|
Pow. w m2 |
1 |
112 |
biuro -4 |
14,40 |
2 |
114 |
biuro -5 |
22,80 |
3 |
115 |
biuro -6 |
22,60 |
4 |
204 |
biuro 7 |
22,00 |
5 |
205 |
biuro 8 |
22,50 |
6 |
206 |
biuro 9 |
22,50 |
7 |
207 |
biuro 10 |
22,50 |
8 |
208 |
biuro 11 |
22,50 |
9 |
209 |
biuro 12 |
22,50 |
10 |
210 |
biuro 13 |
23,00 |
11 |
211 |
biuro 14 |
16,70 |
12 |
212 |
biuro 15 |
22,70 |
13 |
213 |
biuro 16 |
23,30 |
14 |
214 |
biuro 17 |
16,80 |
15 |
215 |
biuro 18 |
22,70 |
16 |
216 |
biuro 19 |
23,70 |
17 |
217 |
biuro 20 |
23,50 |
18 |
218 |
biuro 21 |
23,90 |
19 |
219 |
biuro 22 |
24,00 |
20 |
220 |
biuro 23 |
24,00 |
21 |
221 |
biuro 24 |
23,20 |
22 |
222 |
biuro 25 |
19,50 |
23 |
225 |
biuro 26 |
16,60 |
24 |
228 |
biuro 27 |
18,70 |
25 |
229 |
biuro 28 |
17,10 |
- duża sala konferencyjna na 100 os. (lub 2 x 50 os) oraz 2 małe sale i kuchenki
- bufet z zapleczem oraz sala konsumpcyjna o pow. 149,95 m2
- biura Inkubatora
- pomieszczenie ksero i serwerownia,
- recepcja.
2. Budynek produkcyjno-magazynowy
- biura pod wynajem
L.p. |
Nr |
|
Pow. w m2 |
26 |
102 |
biuro 1/29 |
20,20 |
27 |
103 |
biuro 2/30 |
12,90 |
28 |
104 |
biuro 3/31 |
12,20 |
29 |
105 |
biuro 4/32 |
11,40 |
30 |
106 |
biuro 5/33 |
11,80 |
31 |
107 |
biuro 6/34 |
17,60 |
- pomieszczenia produkcyjno-magazynowe pod wynajem
L.p. |
Nr |
|
Pow. w m2 |
1 |
109 |
hala 1 |
90,00 |
2 |
110 |
hala 2 |
36,80 |
3 |
114 |
hala 3 |
68,40 |
4 |
127 |
hala 4 |
58,60 |
5 |
128 |
hala 5 |
59,60 |
6 |
129 |
hala 6 |
59,60 |
7 |
130 |
hala 7 |
59,60 |
8 |
131 |
hala 8 |
58,40 |
9 |
132 |
hala 9 |
40,80 |
10 |
133 |
hala 10 |
59,60 |
11 |
134 |
hala 11 |
59,60 |
12 |
135 |
hala 12 |
69,30 |
13 |
136 |
hala 13 |
62,20 |
14 |
137 |
hala 14 |
33,50 |
15 |
138 |
hala 15 |
41,00 |
16 |
139 |
hala 16 |
86,30 |
17 |
140 |
magazyn 1 |
16,50 |
18 |
141 |
magazyn 2 |
17,00 |
19 |
142 |
magazyn 3 |
16,50 |
- zaplecze socjalne
2. Wyposażenie inkubatora w niezbędne meble i sprzęt:
33 środki trwałe:
9 zestawów meblowych ( administracja, sale narad, sala konferencyjna, biura pod wynajem, hol, recepcja, kuchnie, sala konsumpcyjna, pomieszczenia magazynowo- produkcyjne),
15 zestawów komputerowych,
2 zestawy sprzętu komputerowo-biurowego,
2 zestawy audiowizualne,
1 serwerownia,
1 centrala telefoniczna,
1 zestaw wyposażenia sanitariatów.
3. Szkolenie kadry inkubatora.
Projekt przewiduje zatrudnienie w 2012 roku 3 osób: dyrektora, stanowisko ds. organizacyjno-administracyjnych, stanowisko ds. promocji i rozwoju. Osoby te przejdą przeszkolenie w pierwszej połowie 2012 roku.
Planowane rezultaty projektu
Jednym z rezultatów projektu będzie liczba nowych usług:
1. Doradcze (biznesplany, pozyskiwanie funduszy, prawo, marketing, zarządzanie, transfer technologii)
2. Finansowe (fundusze poręczeń kredytowych, pożyczkowych, oferty banków i in. instytucji),
3. Proinnowacyjne (wstępny audyt technologiczny, konsultacje związane z transferem technologii),
4. Informacyjne (komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna),
5. Szkoleniowe (finanse, PR, marketing, negocjacje, komunikacja),
6. Środowiskowe (konsultacje, seminaria o decyzjach środowiskowych, raport oddziaływania na środowisko),
7. Inkubacja (wynajem częściowo wyposażonych pomieszczeń, dostęp do linii telefonicznej, Internetu, obsługi pocztowej, bufetu, sali konferencyjnych, ksero).
Liczba nowych/ ulepszonych usług dla przedsiębiorców – 7
Liczba nowych utworzonych miejsc pracy 1-3
Terminy realizacji projektu:
14.06.2010.- 29.09.2012
Rozpoczęcie procedury wyboru dostawcy 04.10.2010
Rozpoczęcie rzeczowej realizacji projektu 25.11.2010
Rozpoczęcie finansowej realizacji projektu 03.01.2011
Zakończenie rzeczowej realizacji projektu 29.06.2012
Zakończenie finansowej realizacji projektu 28.09.2012
Budowa i wyposażenie: 25.10.2010 – 29.06.2012
Szkolenie pracowników: 02.04.2012 – 29.06.2012.